הכנסת אורחים אברהם אבינו : בית הכנסת בדוּרָה אֶוּרוֹפּוֹס | לקסיקון לתרבות ישראל ... : ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד:. זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. לאחר שהוא ובני ביתו עברו ברית מילה, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו, וכפי שמביא רשי את המדרש: להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה. לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: אף על פי כן, התורה לא פירטה לנו בכל מצוה ומצוה כיצד קיים אותה אברהם.

בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. להר מירון עולים בכל שנה רבבות של יהודים הבאים לפקוד את הציון הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי.מידי שנה, ביום לג בעומר, אנו זוכים לארח את הקהל הענק שעולה למירון להשתטח בציון הקדוש ביום ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי. ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. במצב כזה לא שייך להמשיך לדבר עם השכינה. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב.

"גְּדוֹלָה הַכְנָסַת אוֹרְחִים יוֹתֵר מֵהַקְבָּלַת פְּנֵי ...
"גְּדוֹלָה הַכְנָסַת אוֹרְחִים יוֹתֵר מֵהַקְבָּלַת פְּנֵי ... from thetalmud.files.wordpress.com
גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה (תלמוד בבלי, מסכת שבת, דף קכז עמוד א). מילה או הכנסת אורחים, חמאה וחלב ובן הבקר, יהרגו רק אברהם או גם לוט, אינו יכול לזרז הגמר רק ההתחלה, ותן טל ומטר לברכה. קבוצות פרק תהילים יומי + קבוצות הסגולה/התפילה היומית. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים. לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. לאחר שמל את עצמו ואת בני ביתו, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו וכפי שמביא רשי את המדרש: הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר.

מעבר ליצחק וישמעאל, לאברהם היו עוד ששה בנים מהאישה אותה נשא לאחר מות שרה, קטורה:

בישראל כיום ישנם ילדים שהם אינם יהודים. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה. מצוות הכנסת אורחים, היא אחת מהמצוות המאפיינות ביותר את עם ישראל. אברהם אבינו, נולד בשנת א'תתקמח, באור כשדים שבדרום ארם נהריים, לאביו תרח מצאצאי שם בן נח, ולאמו אמתלאי בת כרנבו. בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא). גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת בפני השכינה. שלושת המלאכים בבית אברהם אבינו הוא סיפור מקראי שמופיע בפרשת וירא. הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר. אברהם מארח שלושה אנשים מזדמנים, והם מבשרים לו שבקרוב יולד לו בן. מערכי השיעור הינם חלק מכלל לימודי תורה בבית הספר. זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. אף שאברהם אבינו קיים את כל התורה, לא פירטה התורה את כל המצוות שעשה, אלא כתבה בדרך כללית 'עקב אשר שמע אברהם בקולי, וישמור משמרתי, מצוותי חוקותי ותורותי', אמנם במצוות הכנסת אורחים שקיים אברהם אבינו פירטה התורה באריכות גדולה את כל הנהגתו עם האורחים.

הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר. (אברהם ושרה חיבבו את הכנסת האורחים ורצו לקיימה במהירות ובצורה מושלמת, כאשר אנחנו אוהבים משהו אנחנו תוכן: אברהם אבינו בונה בניין, בניין של נצח, ולכן התורה מספרת לנו על כל חלק קטן של מעשיו. בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. סיפורים על הכנסת אורחים בניחוח של סיפורי חסידים.

30 שנה של הכנסת אורחים! - סיפור מצולם, בהגשת הרב אברהם ...
30 שנה של הכנסת אורחים! - סיפור מצולם, בהגשת הרב אברהם ... from i.ytimg.com
אם לא היית רוצה למנוע ממנו את המצווה של הכנסת אורחים, הוא לא היה רץ לעשות אותה. אמר רב יהודה אמר רב: אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד. (אברהם ושרה חיבבו את הכנסת האורחים ורצו לקיימה במהירות ובצורה מושלמת, כאשר אנחנו אוהבים משהו אנחנו תוכן: לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד. במצב כזה לא שייך להמשיך לדבר עם השכינה. המעשה כפי שמופיע במקרא מספר על התגלותו של אלוהים אל אברהם אבינו ביום חם במיוחד.

להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה.

זמרן, יקשן, מדן, מדין, ישבק ושוח. רואים בו את היסוד של יהודי. אמר רב יהודה אמר רב: אברהם מארח שלושה אנשים מזדמנים, והם מבשרים לו שבקרוב יולד לו בן. פתחנו את השיעור בכתיבת המילה 'אורחים' על הלוח ובשיחה על חוויותינו כמארחים וכמתארחים, האזנו לשיר על הַמוּסְלְמִים רוֹאִים אֶת עַצְמָם כְּבָנָיו שֶׁל אַבְרָהָם אָבִינוּ, צֶאֱצָאֵי יִשְׁמָעֵאל. בפסוקים הראשונים של פרשתנו עסקנו גם בגליונות תשה ותשטז. אז הנה הפירוט ואנחנו נראה מה אפשר ללמוד מזה, וגם איך כל פרשן לוקח את הפסוקים למקום שלו. להכנסת האורחים יש משמעויות שונות במקומות שונים בעולם ובתקופות שונות בהיסטוריה. הכנסת אורחים היא ערך חשוב בתרבויות שונות הנוגע לאירוח אדם שהזדמן למקום זר. על הרגעים בהם אברם ושרי הגיעו לארץ כנען, הירידה למצרים, מלחמת העולם וברית בין הבתרים. ביותר אנו למדים מפרשינו יסוד חשוב בעבודת ה', הרי אברהם אבינו עה אם לא היה מתמקד בהכנסת אורחים והיה מתמסר כולו לעבודת ה' בלא טרדות והפרעות שלאורחים רבים, הרי הוא היה יכול לטפס בעצמו ולהגיע להרבה יותר. סעודת אברהם אבינו, הכנסת אורחים, אברהם אבינו, פרשת וירא. אברהם אבינו העיד על עצמו ואנכי עפר ואפר4, שהוא היה עניו ושפל, והאריכו בזה חזל במשנה5:

גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני שכינה. ביהדות, הכנסת אורחים היא מצווה חשובה שהוקדש לה בתורה פירוט מיוחד ושעליה נאמר בתלמוד: לאחר שמל את עצמו ואת בני ביתו, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו וכפי שמביא רשי את המדרש: בהמשך האנשים ממשיכים לסדום על מנת להציל משם את לוט. בריאת העולם אוסף קישורים , אוסף גדול של דפי עבודה לספר ראשית , סיפורי חזל עם מוסר השכל לגיל הרך.

דרכו של אברהם אבינו - ע''פ פתוחי חותם - ישיבת ההסדר דרך ...
דרכו של אברהם אבינו - ע''פ פתוחי חותם - ישיבת ההסדר דרך ... from derechaim.org.il
והכנסת אורחים היא סגולה לרפאות חולה, וביותר, שאפילו יהודי המרבה להכניס אורחים. אפשר לומר שאחת הבחינות לאופיו היהודי של כל אחד מאיתנו היא מידת הכנסת האורחים שלו. שהרי בתורה מסופר, שכאשר הוטלה על אליעזר עבד אברהם השליחות הגורלית, למצוא אשה מתאימה ליצחק אבינו, אשה שתוכל יחד עמו להמשיך את תהליך יצירתו ולידתו של עם. אברהם אבינו, נולד בשנת א'תתקמח, באור כשדים שבדרום ארם נהריים, לאביו תרח מצאצאי שם בן נח, ולאמו אמתלאי בת כרנבו. גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא). אברהם אבינו, שכתב את ספר היצירה ותיקן (כלומר יצר) את תפילת שחרית, מייצג את עמוד החסד בעולם, משום שהיה מרבה בהכנסת אורחים גם כשהיה במצב רפואי רגיש בימים שאחרי המילה. תלמידיו של אברהם אבינו עין טובה, ורוח נמוכה, ונפש שפלה. בריאת העולם אוסף קישורים , אוסף גדול של דפי עבודה לספר ראשית , סיפורי חזל עם מוסר השכל לגיל הרך.

גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה (שבת קכז עא).

בתחילת פרשתנו מתגלה אברהם אבינו בשיא גדולתו. אברהם אבינו קיים את כל התורה כולה. ר' שמחה בונים דורש מאיתנו לשמוע את המשפט הזה כיותר מאשר התייחסות רצינית למצווה החשובה הזו. אף על פי כן, התורה לא פירטה לנו בכל מצוה ומצוה כיצד קיים אותה אברהם. אם לא היית רוצה למנוע ממנו את המצווה של הכנסת אורחים, הוא לא היה רץ לעשות אותה. האי גברא, הכי גרסינן (כך אנו גורסים), הלכות גדולות. 'גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני השכינה • ביאור חובת וזכות עניין הכנסת אורחים • מאמר לשולחן שבת. אברהם לא התלבט בחקירה ישיבתית מה עדיף הכנסת אורחים או הקבלת פני שכינה והחליט שהקבלת פני שכינה עדיפה. לאחר שהוא ובני ביתו עברו ברית מילה, זוכה אברהם לביקור חולים מאת הקבה בעצמו, וכפי שמביא רשי את המדרש: גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת בפני השכינה. אמר רב יהודה אמר רב: לפניכם סיכום קצר ויפה של פרשת לך לך: לוט אברהם אבינו הכנסת אורחים מידת החסד.

בַּקוּרְאָן, הַסֵפֶר הַקָדוֹשׁ לַמוּסְלְמִים, כָּתוּב הכנסת. ואכ, כיון שבעל הבית מתעסק עכשיו בהכנסת אורחים, תתעורר זכותו של אברהם אבינו לרפאות את נכדו חיימ'ל במהרה, וכך הוה שמצבו הוטב מיד.